Opnieuw topranking voor Master Leren en Innoveren Penta Nova

08-03-2018

Dat blijkt uit de Keuzegids Masters 2018, die vandaag verschijnt. In de categorie Onderwijsvernieuwing staat de master Leren en innoveren in de top van de ranking van masters die aangemerkt worden als topopleiding.

 

De master Leren en innoveren is een samenwerking tussen Driestar hogeschool, Christelijke Hogeschool Ede en Hogeschool Viaa. Ook de master Educational Leadership binnen het samenwerkingsverband Penta Nova is opnieuw een topopleiding.

 

De Keuzegids geeft de master 80 punten (van 100). Uit studentenoordelen blijkt dat de master van de christelijke hogescholen opvalt door goede toetsing en door ‘studeerbaarheid’. Ook over het programma, de docenten, de praktijkgerichtheid en de faciliteiten zijn zij zeer te spreken. Studieleider Lennart Visser: “Onze opleidingen zijn kleinschalig en er is veel aandacht voor persoonlijk contact en kwaliteit. Voor een masterstudie moet je als leraar echt wel iets opzij zetten, maar de ervaring is dat de meeste studenten het goed volhouden. Ze leren enorm veel en passen dit tijdens de studie toe in hun dagelijkse werk op hun school.” 

 

De master Leren en innoveren leidt op tot Teacher Leader. Ze richt zich op leraren die zich binnen de school meer bezig willen houden met onderwijsvernieuwing en beleid. Docenten leren te analyseren welke problemen en wensen er zijn in het onderwijs en hoe die het beste kunnen worden aangepakt. De masteropleiding is bedoeld voor leraren uit alle sectoren van onderwijs.

 

In de categorie Onderwijsmanagement krijgt de master Educational Leadership met 77 punten als topopleiding de tweede plek na de zelfstandige master van Hogeschool Viaa. “Een topper waar veel aandacht is voor het leren doen van onderzoek,” oordeelt de Keuzegids. Deze master wordt aangeboden binnen het samenwerkingsverband Penta Nova van Marnix Academie, Christelijke Hogeschool Ede, Driestar hogeschool, InHolland, Hogeschool Leiden en de eerder genoemde Viaa.

 

Bron: Driestar Educatief

 

 

Terug naar vorige pagina