Online themabijeenkomst Anders Organiseren: ‘Hoe zet je onderwijsassistenten en anders bevoegden zo goed mogelijk in?’

08-10-2020

 

Veel scholen in het primair onderwijs zijn bezig, of zoeken naar manieren, om hun onderwijs anders te organiseren. Soms ligt hier het lerarentekort aan ten grondslag, of zoeken scholen naar manieren om de werkdruk te verlagen. Door taken binnen de school anders te verdelen, kunnen leraren zich meer richten op hun primaire taak: het geven van goed onderwijs. Maar hoe zet je onderwijsassistenten en anders bevoegdheden zo goed mogelijk in? En wat vraagt dit van scholen ten aanzien van strategische HRM en het organiseren van lessen en roosters?

In deze online themabijeenkomst deelt een school zijn praktijkervaringen en deelt een onderzoeker de bevindingen uit recentelijk wetenschappelijk onderzoek.  

Leraren, schoolleiders, stafmedewerkers en bestuurders zijn van harte welkom om digitaal deel te nemen. Tijdens het tweede deel van deze sessie kunnen de deelnemers onderling met elkaar in gesprek over dit thema. Het volledige programma volgt zo snel mogelijk.   

Datum en tijd

8 oktober 13.00 tot 14.30 uur

Voor wie: Bestuurders, schoolleiders, leraren en overig (ondersteuners en anders bevoegden)

Aanmelden? Maak gebruik van het aanmeldformulier.

Bron: PO-Raad



« Terug naar het overzicht